محل تبلیغات شما

                                       به نام خدا 

معلمی یک شغل اجتماعی است و معلم با افراد زیادی سر و کار دارد و ممکن است برخی دانش آموزان دارای اختلالات عصبی باشند در نتیجه معلمان باید یک آشنایی نسبی با برخی از بیماری ها داشته باشد یکی از این اختلالات،اختلالات رشدی تحولی در کودکان است در این مطلب سعی شده به معرفی اختلال اتیسم که یک اختلال رشدی تحولی است پرداخته شود

ابتدا اختلالات تحولی را تعریف می کنیم اختلالات فراگیر تحولی شامل گروهی از اختلالات روانی هستند که درآن ها تخریب در مهارت های تعامل اجتماعی، رشد زبان و طیف ذخایر رفتاری وجود دارد .اختلالات فراگیر تحولی معمولا زیر سه سالگی ظاهر می شوند.

کودکان مبتلا به اختلال های فراگیر تحولی غالبا علاقه شدید خاص به طیفی از فعالیت ها نشان می دهند ،در مقابل تغییر مقاومت به خرج می دهند و پاسخ متناسب به محیط ابراز نمی کنند. این اختلال ها بر زمینه های مختلف رشد اثر می کنند و اختلال کارکرد مستمر به وجود می آورند .اختلال اتستیک مشهورترین اختلال این گروه،با تخریب پایدار در تعامل اجتماعی ،انحراف ارتباطی و الگوی رفتاری کلیشه ای محدود مشخص می شود(سادوک و سادوک 1388به نقل از مختاری 1394)

اختلال اتیسم زمینه ارثی دارد و امروزه برای کشف ژنهای مرتبط با رفتار های مختلف با اتیسم آزمایش های بسیار فشرده در حال انجام است ،در تفکیک اختلال اتیسم،سندرم آیسپرگر،اختلال رتو اختلالات تجربه کودکی مشکلاتی وجود داشت ،به طور کلی اختلالات طیف اتیسم را حذف و کل آن را تحت عنوان اختلالات اتیسم در آسیب شناسی روانی برآورد کردند(گنجی1392به نقل از شکر زاده1395)

نمونه ها یی از مشکلات افراد اتیسم(ویتکار2001به نقل از کیت وال1395)

1-از تماس با دیگران هراس دارند

2-از شدکردن دوستان و دیگران اذیت می شوند.

3-بدون اینکه بفهمند موجب رنجش می شوند.

4- مشکل در دوستیابی وحفظ دوستی ها

ناتوانی در فهم  معنی و منظور آنچه بقیه می گویند.

.

میزان اشنایی و برخورد اطرافیان با این گونه افراد بسیار حایز اهمیت است و یکی از این اطرافیان معلمان هستند.

امیدوارم که معلمان درک  وآشنایی درستی از این اختلال داشته باش تا دانش آموزان دارای این مشکل سریعا شناسایی و درمان شوند زیرا در اتیسم زمان تشخیص بسیار مهم ودارای اهمیت است.

منابع و ماخذ

1-کیت وال.(1395)آموزش و مراقبت نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اتیسم (راهنمای متخصصان و مراقبان ).ترجمه ی امیر جهانیان نجف آبادی .نشر دانژه . چاپ دوم

2-مختاری،معصومه(1394).کارکردهای اجرایی دانش آموزاناتیسم و دانش آموزان نشانگان داون آموزش پذیر.نشر دانژه.چاپ اول

3-شکرزاده،شهره . غلامی،امین و وزیر صابر،سیما.(1395).اثرات تمرینات توپ سریع برپیگری دیداری در کودکان اتیسم.پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزادواحد علوم تحقیقات

مروری بر سازنده گرایی و رویکرد stse

تفاوت معلمان امروز دیروز و فردا

مروری کوتاه بر اتیسم

  ,اتیسم ,اختلال ,اختلالات ,تحولی ,های ,    ,از این ,فراگیر تحولی ,نقل از ,دانش آموزان ,دانش آموزان دارای

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کیوکوشین ازنا (2) (کیوکوشین ایران)